Как да изберете аудитория за вашата Facebook реклама

Как да изберете аудитория за вашата Facebook реклама

By Admin → 07 Дек. 2016
Във всеки един от типовете реклама, вие ще имате възможността да таргетирате определена публика и ето тук е мястото, където рекламирането във Facebook става наистина сериозно и значимо. То, може би е една от тайните за успеха в социалните мрежи. Има много да се разбира относно това как точно работят сегментите на аудиторията, както и има много стратегии, които да се изпробват. Ето един бърз преглед върху това как и какво можем да правим.

Намерете своя път из настройките за публика


Настройките за аудиторията ще е вторият екран, който ще видите след като изберете вида на рекламата, който искате във Facebook. А тук има много какво да се види!

1 – Създаване на потребителска аудитория (като тук има още)

2 – Географско таргетиране;

3 – Таргетиране по възраст, пол, език;

4 – Таргетиране по интереси или поведение;

5 – Таргетиране на база на това как някой се свързва (или не се свързва) с вашата страница;

6 – Скала за избор на аудитория;

7 – Преглед на подбора на аудитория.

Относно таргетирането

Както може да кажете от оформлението на настройките за публиката, по-голямата част от възможностите тук са свързани с таргетирането на аудитория. Може да избирате точно кой да вижда вашата реклама, на база на стотици (дори хиляди) различни фактори. Като например:

• Местоположение

• Възраст

• Пол

• Език

• Интереси

• Поведение

• Връзки

А ето и малко повече информация за всяко едно от тях:

Местоположение
Сегментът местоположение ви позволява да включите или изключите хора, които да виждат вашата реклама, на база на това къде се намират те по света. Както при повечето настройки на рекламата във Facebook, информацията за местоположението е доста сериозно развита.

местоположение

Започнете с избора си как искате да се определи, че даден човек е в даден район:
• Таргетирайте „Всеки в това местоположение”, за да може да достигнете всеки, чийто дом или най-близко местоположение са в този район;
• Таргетирайте „Хора, които живеят в това местоположение”, за да достигнете всеки, чийто дом е в този район;
• Таргетирайте „Хора, които скоро са били на това място”, за да достигнете хора, чието най-често местоположение е в този район;
• Таргетирайте „Хора, които пътуват до това местоположение”, за да достигнете до хора, чието най-често местоположение е в този район, но чиито домове са поне на 125 мили разстояние.

След това може да добавите точно местоположение като тапнете върху името на страна, щат, район, пощенски код, адрес.

След като веднъж въведете местоположението, можете да направите фините настройки на радиуса, който искате да използвате за таргетиране. Като кликнете върху текста „+25mi”, който се намира до името на града, вие ще видите падащо меню, което ви позволява да изберете точно колко широк искате да е обсега, който таргетирате: всичко от самия град в обсег от 10 до 50 мили.

Може да добавяте колкото искате местоположения, като повтаряте стъпките по-горе. Също така, ако имате голям списък с местоположения, които да добавите, може да го направите наведнъж като използвате рекламен списък или текстови файл.

Възраст, пол и език

С това вероятно ще се справите лесно. Може да избирате между минимална и максимална възраст, и рекламата ще бъде предоставена само на тези, които спадат в този обхват. Някои добавят и пол, там, където по подразбиране опцията е „всички”, може да се избере само „мъже” или „жени”.

По отношение на езика, вие може да оставите това място празно, освен ако не искате публиката, която таргетирате да говори различен език от този, който обикновено се говори в района на местоположението, което сте избрали.

Интереси и поведение

Това вероятно е най-детайлната секция с опции, която може да намерите при Facebook рекламите. Тук може да бъдете наистина доста подробни относно специфичния тип хора, които искате да таргетирате с рекламата. Социалката разделя тази секция на три категории (четвъртата категория е за разширени сегменти, които сте поискали):

Демографска, която съдържа неща от рода на …
• Ниво на образование
• Професия
• Семейно положение
• Ниво на доходите

Интереси, които съдържат неща от рода на …
• Фитнес
• Пазаруване
• Спорт
• Бизнес

Поведение, което съдържа неща от рода на …
• B2B размер на компанията
• Използвани операционни системи
• Поведение при покупки
• Наскоро сдобили се с дом

Както и при другите настройки за реклама, вие ще трябва да избирате между тези опции, като трябва да ги включите или изключите на база на факторите демографско положение, интереси и поведение. Тук опцията по подразбиране е да включи всеки, който пасва на който и да е от тези сегменти. За допълнително стесняване на аудиторията, вие може да добавяте и сегмент, на който трябва да отговарят всички потенциални членове.

Връзки

И накрая, вие може да избирате сегмент на база на това как един човек е взаимодействал (или не е взаимодействал) с вашата Facebook страница, приложение или събитие преди. Това може да е необходима сегментна характеристика, особено, ако се опитвате да проследите аудитория, която може да не е запозната с вас, или да ви последва публика, която вече има представа с какво се занимавате.

Ето ги и опциите за всяка една от тях.

Facebook страници
• Хора, които харесват вашата страница;
• Приятели на хора, които харесват вашата страница;
• Изключване на хора, които харесват страницата ви;

Приложения
• Хора, които са използвали вашето приложение;
• Приятели на хора, които са използвали вашето приложение;
• Изключване на хора, които използват вашето приложение;

Събития
• Хора, които са отговорили на вашето събитие;
• Приятели на хора, които са отговорили на вашето събитие;
• Изключване на хора, които вече са отговорили на вашето събитие.

За потребителската аудитория

Това наистина си е нещо изчистено: Потребителската аудитория е група от хора, които са имали връзка с вас преди това, вероятно като клиенти или контакти. Може да изградите публика дори само с тези определени хора и рекламата ви да се показва директно на тях.
За да започнете, кликнете върху линка „Създаване на нова потребителска аудитория”, който се намира на върха на страницата за настройки на публика. Вашата вече създадена потребителска аудитория ще се появи отгоре, и ще може да я избирате и за бъдещи кампании.
Ще се покаже изскачащ прозорец с четири различни начина за създаване на вашата публика: "списък с клиенти", "трафик към уебсайта", "активност на приложение" и новото е "ангажираност във фейсбук".

потребителска аудитория

Със списъка с клиенти, вие може да качите или да копирате и пейстнете файл с данни на имейл адреси, телефонни номера или ID на Facebook потребители.

С опцията трафик към уебсайта, Facebook може да създаде публика на база на конвертиращите пиксели, които ви сте инсталирали на сайта си. Тук, имате опцията да изберете времева рамка за трафика, също така и сегмент според:

• Всеки, който посещава вашия сайт

• Хора, които са виждали конкретни страници

• Хора, които са виждали определени страници, но не и други страници

• Хора, които не са посещавали от известно време сайта

С опцията активност за приложението, вие избирате едно от вашите приложения, свързани с Facebook и сегмент, базиран на активността в рамките на приложението.

След като вече веднъж сте създали публика, може да я запазите за бързо ползване за следващия път. Отбележете в кутийката в дъното на страницата за настройки и да съхраните тази определена аудитория. Следващият път, когато направите реклама, вие ще можете да изберете вече съществуващата публика в горната част на настройките.

Бюджет, анализи и успешни стратегии


бюджет и анализи

Как да настроите вашия бюджет

В настройките за бюджет на вашата Facebook реклама, вие ще трябва да контролирате няколко важни елемента: Колко искате де похарчите и кога искате да започнете да харчите. На този етап също така има и допълнителни, специфични персонализиращи опции, за тези, които имат желание да осъществяват по-голям контрол върху спецификата на предоставяне на рекламата.

Избор на бюджет

бюджет

По подразбиране, Facebook започва предлагане на дневен бюджет от 20$. Вие може да го настроите както искате, избирайки от вариантите „дневен” или „дългосрочен” бюджет, и също така да редактирате сумата, която искате да похарчите.
При дневния бюджет, сумата, която настроите е максимумът, който ще похарчите за всеки един ден.
При дългосрочения, сумата, която настроите е максимумът, който ще похарчите за целия период, в който трае вашата реклама.

график

Когато изберете дългосрочен бюджет, вие също така ще трябва да настроите начална и крайна дата на вашата реклама. Опцията при която рекламата течеше постоянно, вече не е налична.

Избор на график

Вие можете точно да посочите временния интервал, през който искате да върви рекламата ви. По подразбиране, ако сте пуснали дневен рекламен бюджет, Facebook предлага рекламата да тече постоянно. Иначе, може да избирате начало и край за всеки отделен ден. (Facebook тук прави изчисленията вместо вас и ви казва каква е максималната обща сума, която ще похарчите.)

Как да разберете, че рекламата ви работи


Facebook предлага щедро количество данни и анализи за всяка рекламна кампания. Те са достъпни и на разположение, както в главните менюта, така и в категориите на различните настройки. Структурата изглежда по този начин:

> Кампании – Кампании от най-високо ниво (напр., „Получавате повече кликвания на вашия уеб сайт”)

>> Група реклами – Сбор от реклами, които поддържат основната кампания (напр., „Реклама за втора седмица”)

>>> Реклама – Специфичната реклама, която сте пуснали да върви, с медия, текст и всичко необходимо.

На теория, вие може да имате 1 кампания с 5 различни рекламни групи и 10 различни реклами във всяка група. Броя става все по-голям, колкото повече нива навътре влизате.

За да видите статуса на всяка една от тези категории, кликате напред и назад в главното рекламно меню (https://www.facebook.com/ads/manager/).

Може да влезете на всяка индивидуална кампания, група реклами или реклама само за да проверите какъв е статусът на конкретния й вид. Може да видите няколко такива наведнъж като кликнете на кутийката за отметка на всяка една и изберете View /преглед/.

Всички данни могат да бъдат съхранени като се кликне върху заглавието на всяка една колона, и данните могат да бъдат свалени от бутона Export в десния горен ъгъл над таблицата с данни.

За статуса на всяка една има сериозна група данни, базирани на представяне, резултати, цени, релевантност и други. От падащото меню над дясната страна на таблицата със статуса може да разглеждате различните кампании и групи реклами.

За кампаниите, по подразбиране, вие виждате тези статуси:
• Предаване – „Дали рекламата сега работи или не?”
• Резултати – „Колко действия е получила тази реклама?”, напр.кликания, инсталирания, харесвания и други. Facebook ви казва кои специфични действия са възложени на кампанията.
• Достигане – „Колко хора могат да видят моята кампания?”
• Цена – „Колко съм платил, средно, за всяко действие?”
• Изхарчена сума – „Колко съм похарчил до момента за тази кампания?”
• Крайна дата – „Кога приключва тази кампания?”

За групата реклами, по подразбиране, вие виждате този статус:
• Предаване – „Вървят ли тези реклами? Колко от тях?”
• Достигане – „Колко хора са видели реклама от тази група?”
• Цена – „Колко съм платил, средно за всяко действие?”
• Бюджет – „Какъв е максимумът, който ще платя за тази група реклами? Дневно или дългосрочно?”
• Изхарчена сума – „Колко съм похарчил до момента?”
• График – „Колко дълго ще върви тази реклама?”

За реклама, по подразбиране, вие ще видите тези статуси (в допълнение на предварителния преглед на изгледа и текста на рекламата):
• Достигане – „Тази реклама ли върви?”
• Резултати – „Колко действия е получила тази реклама?”
• Достигане – „Колко хора са видели тази реклама?”
• Цена – „ Колко средно плащам за всяко действие?” ( също така е известно като - cost per click/цена за клик)
• Похарчена сума – „Колко съм похарчил до момента за тази реклама?”
• Резултат за релевантност – Рейтинг от 1 до 10 за това колко добре публиката реагира на рекламата

Може да се задълбочите допълнително, като кликнете на всяка индивидуална реклама, за да видите графиките и статусите, специфично за нея.

adv-manager

Проследяване на реализациите и конвертиращи пиксели

Социалната мрежа има уникална система за проследяване на действията, която се проявява след като някой създаде реклама във Facebook, която води към определена уеб страница. Вие може да инсталирате Facebook пиксел, който проследява неща като гледания, регистрация и други.

За да направите своя Facebook пиксел, отидете на менюто в горния край на страницата, изберете „Pixels/Пиксели/”, под меню на главна категория „Assets/Активи/”.

конвертиращи пиксели

На следващата страница кликнете върху Create a Pixel /създай пиксел/. А след това на View Pixel Code /виж кода на пиксела/. И двете са ясно видими в зелени бутончета.

Кода на пиксела отива в кода на вашата страница, в <главната> секция (head). Вие може да копирате и пейстнете кода от Facebook на вашата страница, а за по-нататъшното проследяване може да добавите произволен брой променливи към вашия код от много опции на социалната мрежа.

• Преглед на съдържанието
• Търсене
• Добави в кошницата
• Добави в списъка с желания
• Иницииране на проверка
• Добавяне на информация за плащане
• Покупка
• Контакт
• Завършване на регистрацията

Често задавани въпроси за Facebook рекламата

Усвояването на рекламирането в социалната мрежа е една голяма предпоставка за вашия онлайн успех.

Трябва ли да имам Facebook страница, за да мога да пусна реклама?
Може да създадете реклама за уеб сайт, без да е нужно да имате Facebook страница. Все пак, може да направите това само за реклама, която генерира кликове към уебсайта. Ето как работи този вариант:
• Отидете на опцията за създаване на реклама и изберете кликвания към уебсайт
• Въведете URL адреса на уебсайта, за който искате да създадете реклама и кликнете върху Continue /продължи/
• Попълнете детайлите на вашата реклама, след което кликнете върху Place Order /направи поръчката/

Какво е аналогична аудитория?
Аналогична публика е сбор от Facebook потребители, които приличат на вашите фенове, посетители на уебсайта или клиенти.
Може да създадете такава публика от секцията Audiences /публика/ във Facebook рекламата (от менюто, под Assets > Audience). Кликнете върху „Create Audience,” /създаване на публика/ и изберете „Lookalike audience” /аналогична аудитория/ от менюто.

Създаването на тази публика може да започне като изберете източник от Facebook, с който да сравните. Това може да се съществуваща обичайна публика, трафик от конвертиращ пиксел или фенове от вашата страница.

Подобната публика работи само за една държава в дадения момент, затова след като изберете основния източник, вие ще трябва да изберете и една страна.

И накрая, последната стъпка е да настроите размера на вашата публика. Може да местите контролера напред и назад, за да изберете между 1% и 10% от жителите на страната, които Facebook да анализира и сравни.

аналогична аудитория

Какво представлява мощния редактор?
Мощния редактор (PowerEditor) е за тези, които искат да създадат големи количества реклама наведнъж и да имат определен контрол върху това как да се представя тази реклама. Може да влезнете в задвижващия редактор чрез менюто за реклами във Facebook, намира се в „Create & Manage” /създаване и управление/.

Какво е мрежа на потребителите?
Мрежата на потребителите разширява вашата реклама, и достигането и до повече хора, като я показва на същата таргетирана публика на други мобилни приложения и мобилни уеб сайтове, които са одобрени от Facebook.

Популярни стратегии и съвети за рекламата във Facebook

1. Помислете за разположението на вашият URL адрес

Идеята на тази статия е да дава максимално полезни съвети:
• Нека информацията ви да е кратка
• Включете оферта или цена
• Включете ключови думи
• Включете убедителни или интересни изображения/видео
• Включете вашият URL адрес над изображението/видеото при избора на текст
• Използвайте подзаглавия и фрази, с които да привличате потенциалните си клиенти (например , „Направете тази година запомняща се за вас”)

2. Не чакайте да се удвои това, което работи

Не чакайте да увеличите това, което харчите за страхотна реклама. Казано между редовете, това може да не работи повече – или поне да не работи толкова добре!

Не игнорирайте новите характеристики и новите видове реклама: всеки нов формат ще има прекомерно представяне през първите няколко месеца, преди да стане познато на потребителите!

Тествайте всеки аспект на една кампания: грешната снимка може да ви струва >100% и повече. Но няма как да се досетите коя е, без да сте тествали!

Не оставайте само с реклама: вашите таргетирани потребители във Facebook са базирани на интереси и по демографски фактори. Те ще се изморят да виждат рекламата ви отново и отново!

3. Похарчете поне 5$ за реклама

Направете:
• Създайте профил на потенциалния потребител и специфичен призив за действие за всяка една от тях
• Изберете изображение, което се откроява, но също така представя и вашия бранд
• Включете социално доказателство в рекламата ви, числата могат да работят много добре в тази насока
• Използвайте персонализирани аудитории, това е един от най-добре работещите инструменти в момента

Не правете
:
• Да разпределите прекалено малък бюджет (най-добре е поне 5$ на реклама)
• Да използвате прекалено малко или зле проектирано изображение (използвайте минимум ширина на пикселите 800 px)
• Да смесвате различни държави в рекламата (най-добре е да се таргетира една страна на реклама)
• Да имате прекалено малка публика
• Имайте предвид, че елементите по-горе могат да повлияят значително върху вашата кампания, затова отделете малко време да ги разучите и разберете, както и да им направите по-фини настройки, защото това е инвестиция, която ще ви се отплати след това многократно.

4. Съвети за изображението

Най-важната част от вашата реклама е изображението. Вие може да напишете най-страхотната реклама на света, но ако изображението не хване окото на потребителя, то няма да получите никакви кликвания.
Не използвайте изображения с ниско качество, някакви общи фотографии, които имате на склад или изображения, които нямате право да ползвате.

Най-добре работят изображенията на хора. За предпочитане са лицата им. Използвайте близки планове на атрактивни лица, които приличат на вашата целева аудитория.

Рекламните изображения за Facebook са малки (100 x 72 пиксела). Уверете се, че се фокусирате върху лицето на човек и изрежете малко изображението, ако е необходимо. Не използвайте размазани или тъмни снимки.

Допълнителен съвет: Използвайте изображения на хора, които са обърнали поглед надясно. Потребителите подсъзнателно ще последват посоката на погледа и е по-вероятно да прочетат текста на рекламата ви.

5. Сегментирайте повече, отколкото мислите, че трябва (и не пренебрегвайте мобилните устройства!)

Уверете се, че творческото изображение и текст са строго таргетирани към вашата аудитория. Вместо да таргетирате публика от 2,000,000 човека, намерете начин да ги разбиете на по-малки, по-специфични групи, и им показвайте персонализиран текст и графики, които ще им допаднат.

И ето един страхотен съвет за мобилните устройства срещу десктопите:
Независимо от възрастта или демографските фактори на вашата публика, която вие таргетирате, не предполагайте, че те ви виждат на Facebook feed-а на лаптоп, само защото вие използвате лаптоп, когато правите своята реклама.

По-голямата част от Facebook потребителите го ползват като мобилно приложение
, и голяма част от вашата група реклами може никога да не получи клик от потребители на настолен компютър или лаптоп.


Източници: bufferapp.com, socialmediaexaminer.com