Как да създадете правилния мета дескрипшън

Как да създадете правилния мета дескрипшън

By Admin → 17 октомрви 2016
Meta description-а е HTML таг, обикновено около 160 символа, които се виждат в снипетите от резултатите при търсене в търсачките и функцията му е да обобщи съдържанието на определената страница и да прикани потребителя към действие. Оптимизацията на описателния мета таг е много важен аспект от вашето onpage SEO.

name="description" content="Вижте как можете да създадете перфектния мета дескрипшън таг за страниците на вашите сайтове.">

Какво точно прави мета дескрипшън тага?


Този описателен мета таг е нещо, което масово се пренебрегва в България, не му се обръща подобаващо внимание или пък никакво...

Той трябва или да допълни заглавния (meta title tag), или да предостави най-пълното и добро, кратко описание, или да подкани потребителите към действие. Но, най-важната функция, която трябва да изпълни е да накара търсещия да кликне на точно този резултат.

Търсачката казва, че описателния мета таг, не влияе директно като ранкинг фактор, но пък google ползват данните от CTR, въздействайки на класирането, така че има силна индиректна полза.

Характеристики на добрия мета дескрипшън


Всеки материал за мета дескрипшън ще ви разкрие някои от следвашите характеристики, но е хубаво да ги знаете всичките, за това, ето ги:

1. Трябва да бъде около 135 до 160 знака.
Няма точен и правилен брой. Тага зависи от това, което Google добавя към резултата от търсенето си и колко искат да покажат. Напоследък, сме виждали дори мета описания, които съдържат над 250 знака...

2. Нека да бъде Активен, Истински, Натурален.
Той все пак е последната преграда преди някой да влезе в сайта ви и точно мета тага е този, който или ще го накара да натисне върху резултата или не. А това го прави доста важен, не мислите ли? „Смесена метафора описваща несъществуваща, но с имплицитно високо ниво на квалификация...” – това е тъпо и префарцунено описание.
Направете го ясно, истинско, кратко, но даващо цялата информация.

3. Добре е да съдържа „Призив за действие”.
"Здравейте, ние имаме такъв и такъв нов продукт, и вие го искате. Вижте повече!"
Това е вашия текст за увеличаване на продажбите, текста, който кара хората да действат. Покани като Научете повече, Свържете се с нас, Опитайте безплатно, са добри предложения.

4. Може да съдържа структурирано съдържание.
Ако предлагате някакъв продукт за технически грамотни, с акцент върху техническите характеристики на продукта, може да е добра идея. Производител, спецификации, цена, такива неща...
Ако потребителите специално търсят този продукт, шансовете ще са драстично на ваша страна и няма да има нужда да го убеждавате.

5. Трябва задължително да отговаря на съдържанието.
Това е важно. Google ще разкрият много бързо описанията, които подмамват посетителя да кликне върху резултата. Възможно е дори сайта да бъде санкциониран, ако мета описанието е подвеждащо или няма връзка със съдържанието. Друг лош аспект е, че е силно вероятно да се увеличи степента на отпадане, което би трябвало да е достатъчно да ви откаже от тази идея. Няма лошо дескрипшън тага, леко да манипулира хората да искат да кликнат на резултата, но само при условие че съответства на съдържанието на страницата.

6. Не е лошо да съдържа важна ключова дума.
Ако в текста на мета описанието има важна ключова фраза, то Google ще бъдат по-склонни да я използват и да я маркират в резултатите от търсенето. Това ще направи резултата още по-релевантен към темата.

7. Мета описанието трябва да е уникално.
Ако вашия мета описателен таг е напълно копиран от някъде другаде, то доброто преживяване в Google на потребителите ще бъде намалено. Даже и заглавните мета тагове да са различни при различните страници, то ако дескрипшън таговете са еднакви – всички резултати от страниците ще изглеждат еднакви. Можете лесно да проверите за дубликати в сайта си в Сърч конзолата: Search Appearance > HTML Improvements.

Примери за добри мета дескрипшъни


Има много публикации на тази тема, но почти никъде няма реални примери, за това сме сигурни че ще са ви от полза:

Правилна дължина
правилна дължина
Над 250 символа
 с повече символи
Проактивен
проактивен
Съдържащ Призив към действие
призив към действие
Съдържащ Структурирано съдържание
структурирано съдържание
Влючващ тематичните ключови думи
с ключови думи

От къде да започна, имам толкова много страници?


След като сте прочели статията, сега може би чувствате, че искате да промените описателния таг на всичките си страници. Но пък те са толкова много! От къде ще намерите време за това? Ето Google какво казват по този повод:

Ако не разполагате с време, за да създадете описание за всяка отделна страница, опитайте се да приоритизирате съдържанието: Поне, напишете хубави описания за най-важните ви URL адреси, като началната си страница и популярните други. А пък за всеки продукт, винаги може да автоматизирате процеса.

Проблеми при мета дескрипшъна


1. Моя описателен таг не се показва, какво да направя?
Гугъл вероятно ви помага, предоставяйки за вашата страница друг описателен мета таг. Търсачката е решила, че вашия не представя добре съдържанието от страницата или примерно е дубликат.
Друг проблем може да се окаже ако Google предпочете мета дескрипшъна от DMOZ за вашия сайт/страница. При такива положения просто добаветевчастта на вашия документ или ако работите с WordPress, проверете опцията на плъгина Yoast SEO > Titles & Metas.


2. Искам да ползвам друго описание за споделяне в социалните мрежи
Имате ли инсталиран Yoast SEO? В този случай: проверете соушъл раздела в полето на Edit Pages. В Yoast SEO Premium, дори има социални визуализации!
Ако не, добавете OpenGraph тагове или Twitter карти на вашия сайт и вече ще можете да използвате всяко описание, което искате.